A laparoszkópos nephro-ureterectomia egy olyan műtéti eljárás, amely során a vesét és a hozzá tartozó húgyvezetéket (ureter) távolítják el a testből. Ezt általában akkor végzik el, ha a vese vagy az ureter súlyosan sérült, daganattal vagy más betegséggel érintett, vagy ha veseátültetésre van szükség, és a meglévő vese nem megfelelő.

Laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás (nephro-ureterectomia) hólyagmandzsetta képzéssel

• A Déli Klinikán elvégzett laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás műtét előtt magánkórházunk urológus szakorvosa az előzetes urológiai szakorvosi vizsgálat során a beteg fizikális vizsgálata mellett áttekinti a beteg kórelőzményét (korábbi és jelenlegi betegégeit, kezeléseit, műtéteit), részletesen elmagyarázza a kezelési lehetőségeket, megbeszéli a műtét menetét és a javasolt műtéti érzéstelenítés típusát
  • Urológiai központunkban minden műtéti beavatkozás egyedi és személyre szabott, azaz az alkalmazott műtéti technológia változhat a beteg általános állapotától, társbetegségeitől, preferenciáitól, az urológus szakorvos szakmai javaslataitól, preferenciáitól és egyéb tényezőktől is
  • A laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítása során alkalmazott fájdalomcsillapítás, műtéti érzéstelenítés megválasztásánál klinikánk urológus és aneszteziológus szakorvosai figyelembe veszik a beteg egyéni érzékenységét és a beteggel történt egyeztetés alapján határozzák meg a műtéti fájdalomcsillapítás és érzéstelenítés módját.

Laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás hólyagmandzsetta képzéssel

Magánkórházunkban szakmailag indokolt esetekben ultramodern technológiával minimálisan invazív műtéti megoldásokra törekszünk, így nemzetközileg is elismert szakértőink innovatív megoldásokat alkalmaznak a laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás kapcsán.

A laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás kapcsán a műtétet a has felnyitása nélkül végezzük, így a beteg testén ejtett vágások lényegesen kisebbek és így a betegek gyógyulási időtartama is lényegesen rövidebb a hagyományos – úgynevezett nyitott – műtétekhez képest. A kis méretű vágások miatt a laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítás kozmetikai végeredménye is lényegesen szebb, a későbbi szövődmények (pl. gyulladás, sérv képződés) előfordulási gyakorisága pedig lényegesen ritkább

A Déli Klinikán a laparoszkópos vese-vesevezető eltávolításához használt ultramodern laparoszkópos full HD kamerát és eszközöket kicsi (5 mm – 1 cm közötti) bőrmetszéseken keresztül vezetik a műtéti területre, amelyeknek a segítségével ez az optikai rendszer egy videokamera rendszerhez csatlakozik, és így a műtéti területet ki tudjuk vetíteni az orvosi (medikai)  monitor képernyőjére és a bevezetett korszerű eszközökkel a laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítása elvégezhető.

A laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás során a technológiából adódóan a műtéti terület sokkal részletgazdagabban látható és feltárható. Ráadásul a beteg számára a műtéti stressz és megterhelés mértéke is jelentősen csökken a hagyományos műtétekhez képest.

A kicsi bőrmetszések miatt nemcsak lényegesen kedvezőbb esztétikai eredmény várható, hanem:
  • minimalizálható a sebgyógyulással kapcsolatos szövődmények száma, csökkenthető a potenciális sebgyógyulási zavar, varratelégtelenség és a műtét utáni összenövések vagy hegsérv kialakulási esélye
  • a potenciális kórokozók számára a lényegesen kisebb behatolási kapu miatt minimalizálható a sebfertőzés esélye
  • csökkenthető a műtéti utóvérzés és a vérveszteség előfordulása
  • valamint a műtéttel kapcsolatos fájdalom és így a fájdalomcsillapítók szükségessége is
  • amely összességében gyorsabb és kíméletesebb műtét utáni felépülést, regenerációt, azaz rövidebb kórházi bent fekvést és gyógyulási időt eredményez (a műtétet követő lábadozási idő kb. a harmadára csökkenthető).

Hogyan történik a laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás hólyagmandzsetta képzéssel a Déli Klinikán?

A minimálisan invazív laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítása klinikánkon legtöbbször általános érzéstelenítésben végezzük. A köldökön keresztül kicsi (kb. 1 cm-es) bemetszést ejtünk és egy speciális tű (a Veres tű) segítségével széndioxid gázzal felfújjuk a hasüreget (a széndioxid gázt speciális pumpával (az úgynevezett insufflátorral) pontosan adagoljuk azért, hogy biztosítsuk a műtéthez a megfelelő paramétereket. Ezt követően vékony munkacsatornákon (úgynevezett trokárokon) keresztül ultramodern laparoszkópos full HD kamerát és speciális laparoszkópos eszközöket vezetünk a műtéti területre amelyeknek a segítségével ez az optikai rendszer egy videokamera rendszerhez csatlakozik és így a műtéti területet ki tudjuk vetíteni az orvosi (medikai)  monitor képernyőjére és a bevezetett korszerű eszközökkel a laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítását el tudjuk végezni. Amennyiben a laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítás (hastükrözés) első lépéseként végzett hasi áttekintés további beavatkozást, kezelést vagy vizsgálatot tesz szükségessé, akkor további vékony csöveket tudunk bejuttatni a műtéti területre (csipesz, fogó, olló, kanül, lézer stb), amelyek segítségével elvégezhetjük a szükséges kiegészítő beavatkozásokat, mintavételt stb.

A magánkórházunkban végzett laparoszkópos vese-vesevezető eltávolítás során nagy szakmai tapasztalattal és speciális jártassággal rendelkező szakorvosaink:
  • lényegesen pontosabb diagnosztikát
  • kíméletesebb műtéti megoldást
  • kevesebb szövődménnyel és fájdalommal gyorsabb műtétet követő felépülést biztosítanak.

Miért érdemes a Déli Klinika laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítását választani?

Mert speciális szaktudással és jelentős gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakorvosaink ultramodern laparoszkópos operációs technológiánk és rendszereink segítségével:

• lényegesen pontosabb diagnosztikát és műtéti megoldásokat alkalmaznak hiszen a a műtéti területről a full HD laparoszkópos kamera által biztosított sokkal részletgazdagabb, nagyított képen olyan elváltozások is észrevehetőek, amelyek nyitott műtét esetén szabad szemmel nem láthatóak
  • minimálisan invazív, mikrosebészeti technikákkal, a műtéti területen minimális károsodást okozva, kíméletes módszerekkel végzik el a laparoszkópos veseműtéteket
  • mert biztonságos, a szövődmények (sebgyógyulási zavar, sebfertőzés, varratelégtelenség, műtét utáni összenövések, hegsérv stb) aránya lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományos műtétek esetében
  • mert lényegesen kevesebb utóvérzéssel, vérveszteséggel, fájdalommal és stresszel jár
  • mert rövid klinikai tartózkodással, gyors regenerációval és műtét utáni felépüléssel javítható a betegek életminősége
  • mert nagy bemetszések, jelentősebb műtéti hegek nélkül kedvezőbb esztétikai eredmény várható

Azt, hogy az adott Páciens esetében a laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítása elvégezhető-e nagy szakmai tapasztalattal és speciális jártassággal rendelkező urológus szakorvosaink állapítják meg és függ:
  • a vesebetegség természetétől – bizonyos daganatok például nem alkalmasak a laparoszkópos műtétre
  • a Páciens társbetegségeitől és kórelőzményétől: a korábban elvégzett műtétek típusától, számától

Az is előfordulhat, hogy a laparoszkópos vese-vesevezető műtéti eltávolítása során fellépő körülmény (pl. anatómiai eltérések) vagy szövődmény miatt szakmai szempontok alapján nyitott műtétre szükséges áttérni az előre nem látható szövődmény, vagy anatómiai eltérés szakszerű ellátása miatt.

urológiai kontroll szakorvosi vizsgálat

alap urológiai szakorvosi és ultrahang vizsgálat