Prosztatarák vagy jóindulatú prosztatadaganat (jóindulatú prosztata megnagyobbodás (Benignus Prosztata Hiperplázia – BPH)?

Az életkor előrehaladásával az 50 év fölötti férfiak közel 50%-ánál – valószínűleg hormonális változások és genetikai tényezők miatt - a prosztata növekedése miatt kialakulhat a prosztata jóindulatú megnagyobbodása (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH). A prosztata növekedés mértéke és sebessége nagyon egyedi, fájdalommal nem jár, viszont mivel a megnagyobbodott prosztata egyre inkább összenyomhatja a húgycsövet és így akadályozhatja a vizelet ürítést, tárolást.

A vizeletáramlás akadályozása miatt:

• gyakori vizeletürítés
  • nehezített vizelés
  • gáttáji fájdalom és diszkomfort érzés
  • gyengült vizeletsugár, utócsepegés
  • esetleg teljes vizelési képtelenség is kialakulhat.

Amennyiben a prosztata megnagyobbodás miatt a vizeletáramlási zavar hosszabb időn keresztül fennáll, akkor bekövetkezhetnek az alábbi szövődmények is:

• a húgyhólyag kitágulása, a húgyhólyagfal zsákszerű kiboltosulása (húgyhólyag divertikulum)
  • hólyagkő/hólyagkövek kialakulása
  • húgyúti fertőzés(ek) – hólyaghurut
  • prosztatagyulladás
  • here-, mellékhere-gyulladás
  • vesemedence-gyulladás
  • fájdalmas a magömlés, véres sperma
  • jelentősebb vérzés a prosztata kitágult visszereiből
  • túlfolyásos akaratlan vizeletvesztés (ischuria paradoxa)
  • veseműködési zavarok
  • veseelégtelenség, művesekezelés

A jóindulatú prosztata megnagyobbodás (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH) kivizsgálása, diagnosztikája

Annak érdekében, hogy a jóindulatú prosztata megnagyobbodás (BPH) diagnosztizálásra kerüljön, illetve a tüneteit el tudjuk különíteni más – hasonló tüneteket okozó – betegségektől (pl. a prosztatarák) részletes urológiai kivizsgálás szükséges: szakorvosi és urológiai ultrahang vizsgálat, különböző laboratóriumi vizsgálatok (teljes vizelet vizsgálat, vesefunkció, PSA stb), prosztata mintavétel, biopszia, pathológiai, kórszövettani vizsgálat(ok)

A hosszabb időn keresztül fennálló vizeletürítési zavarok okozta szövődmények miatt fontos az időben megkezdett kezelés!

Ha a prosztata megnagyobbodást nem kezelik megfelelően, akkor jelentősen rontja a betegek életminőségét (befolyásolja a nappalokat és az éjszakai pihenést is), ráadásul szövődményeket is okozhat és így nagyon megnehezíti a férfiak életét.

A prosztatarák viszont nemcsak vizelési és urológiai panaszokat, betegségeket okoz, hanem az agresszív növekedésnek köszönhetően áttörheti a prosztata tokját, átterjedhet a szomszédos szervekre, a kismedencébe, a húgyhólyagra, a vastagbélre is. A prosztatarák betörhet a nyirokrendszerbe és a vérkeringésbe is és így az egész szervezetben szóródhat, különböző szervekben alakíthat ki áttéteket, azaz életet veszélyeztető állapotot okozhat.

A jóindulatú prosztata megnagyobbodás (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH) kezelése

A jóindulatú prosztata megnagyobbodás (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH) legmegfelelőbb, személyre szabott kezelésének kiválasztásához fontos figyelembe kell venni:

• a tünetek súlyosságát
  • a prosztata méretét
  • a kialakult szövődményeket
  • a Páciens életkorát, kórelőzményét, társbetegségeit, életmódját és preferenciáit is.

A jóindulatú prosztata megnagyobbodást (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH) leggyakrabban gyógyszeresen kezelik. Gyógyszeres kezeléssel gyorsan és eredményesen csökkenteni lehet a jóindulatú prosztata megnagyobbodás tüneteit és hosszú ideig kontrollálni lehet a betegséget.

Miért érdemes a jóindulatú prosztata megnagyobbodás (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH) kezeléséhez a Déli Klinika Urológiai Központját választani?

•  kiemelkedő urológiai és onkológiai szakértelem
  •  több évtizedes  uro-onkológiai  tapasztalat
  • ultramodern technológia – csúcstechnológiás, digitális operációs endoszkópos rendszer
  •  szakértői COMPLEX-TEAM® szakvélemény  – urológus – onkológus - radiológus, szakorvosok közös konzultációja, a legújabb szakmai protokollok szerint a proszta megnagyobbodás kezelési és után követési (gondozási) stratégiájának a megtervezése, szakvéleményezése egy helyben, egységes, korszerű szemlélettel, nagy szakmai tapasztalattal – és így a beteg számára legmegfelelőbb kezelési stratégia meghatározása, amely  elősegíti a gyorsabb és hatékonyabb gyógyulást,  hozzáadott értékként pedig a  Páciens számára nemcsak kényelmet, pénz és időmegtakarítást jelent, hanem sokkal nagyobb biztonságot is  nyújt
  •  személyre szabott, komplex ellátás  - az urológiai kivizsgálás, a szükséges urológiai műtétre történő előkészítés személyre szólóan, a Páciens, korának, kísérőbetegségeinek figyelembe vételével történik, így javítható a beteg biztonság és mérsékelhető a műtéti kockázat.

Hogyan jelentkezhetek jóindulatú prosztata megnagyobbodás kivizsgálására, kezelésére?

A jóindulatú prosztata megnagyobbodás (Benignus Prosztata Hiperplázia - BPH) kivizsgálásához és kezeléséhez kérjük foglaljon időpontot gyorsan és kényelmesen online vagy telefonon (+36-1- 999-0640) urológiai szakorvosi vizsgálatra, vagy urológiai beavatkozás/műtét előtti állapotfelmérésre.