A fitymafék rövidülés és a fitymaszűkület kialakulása, tünetei

A körülmetéletlen péniszen a frenulum az a bőrredő, amely a pénisz fejét (makkot) köti össze a fitymával. A frenulum biztosítja, hogy a fityma visszahúzódjon a makk fölé.

Fitymafék rövidülés esetén a frenulum túl rövid, így lehúzza a fitymát és fájdalmat vagy kényelmetlenséget okoz, így jelentkezhet:

• fájdalmas, kellemetlen erekció és kellemetlen érzés vagy fájdalom a péniszben
  • korai magömlés
  • probléma a fityma visszahúzásakor
  • szakadás és vérzés a pénisz feje alatt a kantáron
  • a makk lefele görbülését okozhatja, a berepedés, átszakadás, vérzés miatt később hegesedhet és ennek következtében tovább fokozódhat a mértéke

A fitymafék rövidülést legtöbb esetben veleszületett rendellenesség okozza, de fitymafék rövidülés kialakulhat:

• a fityma és a péniszfej gyulladása (balanoposthitis)
  • a péniszfej duzzanata (balanitis)
  • szexuális úton terjedő betegségek (STD)
  • és a hímvesszőt érintő bőrbetegségek által kiváltott gyulladás és duzzanat miatt is.

Ritkán a fitymafék rövidülés (rövid kantár-frenulum breve) és a fitymaszűkület együtt fordul elő.

Fitymaszűkület esetében a fityma túl szűk ahhoz, hogy visszahúzódjon, de nem jár rövid frenulummal. A fitymaszűkület, a fityma bőrének különböző fokú szűkületét jelenti, amely miatt a fityma bőre a makkról nem húzható vissza.

Fitymaszűkület leggyakrabban:

• az erőltetett hátrahúzás miatti sérülést követő hegesedés
  • gyulladás(ok)
  • vagy egyéb bőrbetegség(ek) miatt alakulhat ki.

Mivel a fitymaszűkület befolyásolja a szexuális életet és megnehezíti a megfelelő tisztálkodást, így kezelés nélkül:

• fájdalmas merevedés
  • húgyúti gyulladások, fertőzések (gennyes fitymazsák gyulladás)
  • nehezített vizeletürítés
  • vagy a heges, szűk fitymafék bőrének a berepedése és így a húgycső sérülése  kialakulhat.

TUDJON MEG TÖBBET A FITYMAFÉK RÖVIDÜLÉS MŰTÉTI LEHETŐSÉGEIRŐL (FRENULOTOMIA, FRENULOPLASZTIKA, CIRCUMCISIO)

AZONNALI ONLINE IDŐPONTFOGLALÁS